Liczba zamówień w wielu magazynach z roku na rok wzrasta – a to za sprawą lepszej dostępności do realizacji zamówienia np. drogą online. Wśród kontrahentów są zarówno klienci indywidualni, zamawiający pojedyncze sztuki produktów, jak i klienci biznesowi, których zapotrzebowanie na towar to czasami nawet kilkadziesiąt tysięcy sztuk. Tak różnorodna skala zamówień zwiększa ryzyko popełnienia błędu i wymaga od pracownika dużej skrupulatności. Dlatego coraz więcej magazynów zaopatrza swoją kadrę w zestawy głosowe.

Jak działają zestawy słuchawkowe do kompletacji zamówień?

Zestawy słuchawkowe sterowane głosem to tzw. Pick by Voice lub Check by Voice. Cały sprzęt składa się na ogół ze słuchawek z mikrofonem oraz tzw. talkmana, czyli terminala głosowego (mocowanego do paska). Pracownicy przez słuchawki otrzymują informacje nt. kompletowanego zamówienia tj. lokalizację produktów oraz ich ilość. Wówczas pracownik może skierować się do odpowiedniej alejki i potwierdza lokalizację, odczytując specjalny identyfikator produktu, a następnie komunikuje wykonanie zadania. System tłumaczenia mowy przyjmuje dyspozycję i zleca pracownikowi kolejne zamówienie.

Korzyści zestawów głosowych przy pracy w magazynie

Papierowe notowanie danych kompletowanych zamówień, czy radiowa komunikacja w magazynie znacznie obniżają produktywność pracowników. Podobnie jak konieczność sczytywania produktów za pomocą skanera kodów kreskowych. Zestawy głosowe w tym wypadku znacznie ułatwiają pracę, gdyż pracownik nie ma zajętych dłoni. Trzymanie w jednej ręce czytnika, a w drugiej papierowego spisu zamówienia utrudnia przenoszenie kartonów. Co więcej, taki tryb pracy znacznie odwraca uwagę pracownika od potencjalnych zagrożeń i opóźnia jego reakcję.

Podczas korzystania z zestawu słuchawkowego proces kompletacji zamówienia w magazynie wymaga użycia jedynie głosu i słuchu. Ponadto sprzęt posiada tylko jedną słuchawkę. Dzięki temu nie wygłusza dźwięków otoczenia, przez co pracownik słyszy wszystkie potencjalne zagrożenia np. wózki widłowe, a mając wolne ręce bardzo szybko może zareagować w przypadku niebezpieczeństwa. Do innych korzyści płynących z zastosowania w magazynie sterowania głosowego można zaliczyć:

– większą wydajność pracowników,
– przyspieszenie realizacji zamówień,
– łatwość w eksportowaniu danych,
– mniejszą liczbę błędów popełnianych przez pracowników,
– mniejszą ilość zwrotów źle skompletowanych zamówień,
– większe możliwości obsługi dużych klientów przy małej liczbie pracowników,
– inteligentny system odczytywania mowy, rozpoznający pauzy i szybkie ciągi liczbowe.
– możliwość pracy w międzynarodowym środowisku – nawet 35 wersji językowych.

O korzyściach płynących z stosowania zestawów słuchawkowych pisaliśmy również w artykule 3 urządzenia pomagające w sprawnym zarządzaniu magazynu. Warto go przeczytać, aby dowiedzieć się więcej na temat innych sprzętów wykorzystywanych przez pracowników magazynów.