Karty lojalnościowe kojarzą się z reguły z korzyściami dla klientów, którzy otrzymują punkty, wirtualne pieniądze, czy różnego rodzaju nagrody za swą konsumencką lojalność wobec danej firmy. Jednak profity z kart lojalnościowych nie płyną tylko do kupujących. Dlaczego warto wprowadzić tego rodzaju rozwiązanie w swojej firmie?

Karty lojalnościowe – w jakich sklepach?

Niemal każda rozpoznawalna sieć sklepów, stacji benzynowych, supermarketów, restauracji, kawiarni, a nawet linii lotniczych posiada własną kartę lojalnościową. Taki trend jest zauważalny również w mniejszych sklepach, czy działalnościach prywatnych, gdzie za wydanie określonej kwoty zbiera się np. pieczątki. Duże firmy preferują raczej elektroniczne i plastikowe karty lojalnościowe. Co jest zrozumiałe ze względu na dużą ilość klientów.
Poza tym, że uzbierane punkty można wymieniać na nagrody, czy kolejne zakupy w danej sieci, to ciekawym rozwiązaniem są karty lojalnościowe w wydaniu programu partnerskiego. Akcje tego typu polegają na tym, że płacąc określoną kartą bankową za zakupy np. VISA lub MasterCard zbierają się wówczas punkty do wykorzystania nie tylko w jednej, ale w kilku sieciach usługowo-handlowych.

Karty lojalnościowe metody druku

Karty stałego klienta, członkowskie, rabatowe, klubowe są wykonywane zwykle w standardowym formacie 85 x 55 mm z zaokrąglonymi narożnikami. Zadrukowuje się je zazwyczaj w jednej z trzech dostępnych technologii – termotransferowej, termosublimacyjnej lub retransferowej. Z naszą ofertą drukarek do kart lojalnościowych można zapoznać się na stronie www.Ta pierwsza polega na naniesieniu obrazu na kartę poprzez podgrzanie pigmentu taśmy termotransferowej. Po jej odciśnięciu uzyskuje się grafikę z rozdzielczością od 200 do 300 dpi.

Druk termosublimacyjny odbywa się przez sublimację, która stałe warstwy farby z folii zmienia w stan gazowy. Pigment w takiej formie głęboko wnika w płytkę PCV, wykonując nadruk z jakością fotograficzną. Dlatego tę metodę chętniej się stosuje do kart ze zdjęciami.

Wyróżnia się jeszcze druk retransferowy, który jest najbardziej zaawansowaną technologią. Dzięki niemu można pokrywać karty o nierównej powierzchni oraz te z materiałów ekologicznych. Ponadto wyraźnie zauważalna jest wyższa jakość nadrukowanego obrazu.

Kolorystyka kart lojalnościowych

Z reguły oferuje się 3 rodzaje kolorystyczne. Pierwszy to dwustronny kolorowy (4+4), który oznacza, że po obu stronach karty można nanieść odmienną kolorową grafikę. Jest to najczęściej wybierany rodzaj wykonywania kart lojalnościowych. Druga opcja to druk dwustronny czarny (1+1), przy którym podobnie jak w pierwszym można nanieść inną grafikę zarówno z jednej, jak i drugiej strony, ale jedynie w kolorze czarnym. Trzecia możliwość to druk dwustronny kolor/czarny (4+1), oznaczający pokrycie karty z jednej strony w czarnym kolorze, a z drugiej w pełnej palecie barw.

Podłoże i laminowanie kart lojalnościowych

Za podłoże do kart lojalnościowych służy zazwyczaj sztuczne tworzywo PCV o standardowej grubości 0,5 mm lub 0,7 mm. Można spotkać się również z kartami z polietylenu lub biodegradowalnymi. Dodatkowo można je poddać laminacji, co zwiększy ich trwałość i odporność na zniszczenia. Ponadto można w ten sposób nadać wyższych walorów dekoracyjnych karcie. Wyróżnia się laminaty błyszczące, matowe gładkie oraz matowe chropowate. Warto wiedzieć, że w zależności od funkcji laminatora dodatkową warstwę można nanieść nie tylko dwustronnie, ale również zalaminować jedynie jej wyodrębnioną część.

Budowanie relacji z klientem przez karty lojalnościowe

Jeśli klient zdecyduje się na założenie karty lojalnościowej, to oznacza, że w jakiś sposób wiąże się z daną marką. Wpisuje się do określonego grona zwolenników pewnej sieci, a w zamian za regularne korzystanie z jej usług otrzymuje różnorakie rabaty, czy nagrody. Jest to czynnik, który motywuje posiadacza takiej karty do częstszego i cyklicznego robienia zakupów, czy korzystania z usług, Może się to przekładać bezpośrednio na wzrost wyników sprzedażowych firmy.

Istotna jest również aktywacja karty. Podczas rejestracji klient zobowiązany jest zazwyczaj podać swój adres e-mail lub numer telefonu. Dzięki temu można poszerzać również bazę mailingową i telefoniczną. Pozwoli to dotrzeć do szerszej grupy docelowej przez wysyłanie newsletterów, czy innych ofert. Tym samym można w bardziej indywidualny sposób być bliżej konsumenta i cały czas informować go, że firma działa, a nawet poprzez ankiety zapytać o zdanie.

Aplikacje do kart lojalnościowych

Portfele wielu konsumentów pękają w szwach od ilości magazynowanych kart lojalnościowych. Dodając do tego karty bankowe, kredytowe, debetowe, zdjęcia rodziny, stare paragony, momenty i banknoty okazuje się, że w portmonetce naprawdę nic nie można znaleźć. Jest to stresująca sytuacja, zwłaszcza gdy w sklepie otwarta jest tylko jedna kasa, a kolejka zdaje się nie mieć końca.

Dobrym rozwiązaniem jest posegregowanie tego typu kart w aplikacji na smartphonie. Wówczas wystarczą trzy kliknięcia, by pokazać kartę do zeskanowania. W ten sposób z pewnością można zrobić porządek w swoim portfelu. Istnieje jednak pewne ryzyko, gdy telefon się rozładuje. Wówczas nie będzie możliwości uzyskania rabatu. Pod tym względem plastikowe karty lojalnościowe są niezastąpione.