+48 42 209 36 59
|
Poniedziałek - Piątek od 7:30 do 15:30
Polub nas i powiedz znajomym
HYPROTECH Polska - etykietowanie i identyfikacja dla przemysłu > Karty plastikowe  > Wszystko, co warto wiedzieć na temat kart lojalnościowych
Karty plastikowe lojalnościowe HYPROTECH Polska

Wszystko, co warto wiedzieć na temat kart lojalnościowych

Karty plastikowe lojalnościowe HYPROTECH Polska Karty plastikowe lojalnościowe HYPROTECH Polska

Karty lojalnościowe kojarzą się z reguły z korzyściami dla klientów, którzy otrzymują punkty, wirtualne pieniądze, czy różnego rodzaju nagrody za swą konsumencką lojalność wobec danej firmy. Jednak profity z kart lojalnościowych nie płyną tylko do kupujących. Dlaczego warto wprowadzić tego rodzaju rozwiązanie w swojej firmie?

Karty lojalnościowe – w jakich sklepach?

Niemal każda rozpoznawalna sieć sklepów, stacji benzynowych, supermarketów, restauracji, kawiarni, a nawet linii lotniczych posiada własną kartę lojalnościową. Taki trend jest zauważalny również w mniejszych sklepach, czy działalnościach prywatnych, gdzie za wydanie określonej kwoty zbiera się np. pieczątki. Duże firmy preferują raczej elektroniczne i plastikowe karty lojalnościowe. Co jest zrozumiałe ze względu na dużą ilość klientów.
Poza tym, że uzbierane punkty można wymieniać na nagrody, czy kolejne zakupy w danej sieci, to ciekawym rozwiązaniem są karty lojalnościowe w wydaniu programu partnerskiego. Akcje tego typu polegają na tym, że płacąc określoną kartą bankową za zakupy np. VISA lub MasterCard zbierają się wówczas punkty do wykorzystania nie tylko w jednej, ale w kilku sieciach usługowo-handlowych.

Karty plastikowe lojalnościowe HYPROTECH Polska

Karty plastikowe lojalnościowe HYPROTECH Polska

Karty lojalnościowe metody druku

Karty stałego klienta, członkowskie, rabatowe, klubowe są wykonywane zwykle w standardowym formacie 85 x 55 mm z zaokrąglonymi narożnikami. Zadrukowuje się je zazwyczaj w jednej z trzech dostępnych technologii – termotransferowej, termosublimacyjnej lub retransferowej. Z naszą ofertą drukarek do kart lojalnościowych można zapoznać się na stronie www.Ta pierwsza polega na naniesieniu obrazu na kartę poprzez podgrzanie pigmentu taśmy termotransferowej. Po jej odciśnięciu uzyskuje się grafikę z rozdzielczością od 200 do 300 dpi.

Druk termosublimacyjny odbywa się przez sublimację, która stałe warstwy farby z folii zmienia w stan gazowy. Pigment w takiej formie głęboko wnika w płytkę PCV, wykonując nadruk z jakością fotograficzną. Dlatego tę metodę chętniej się stosuje do kart ze zdjęciami.

Wyróżnia się jeszcze druk retransferowy, który jest najbardziej zaawansowaną technologią. Dzięki niemu można pokrywać karty o nierównej powierzchni oraz te z materiałów ekologicznych. Ponadto wyraźnie zauważalna jest wyższa jakość nadrukowanego obrazu.

Karty plastikowe lojalnościowe HYPROTECH Polska

Karty plastikowe lojalnościowe HYPROTECH Polska

Kolorystyka kart lojalnościowych

Z reguły oferuje się 3 rodzaje kolorystyczne. Pierwszy to dwustronny kolorowy (4+4), który oznacza, że po obu stronach karty można nanieść odmienną kolorową grafikę. Jest to najczęściej wybierany rodzaj wykonywania kart lojalnościowych. Druga opcja to druk dwustronny czarny (1+1), przy którym podobnie jak w pierwszym można nanieść inną grafikę zarówno z jednej, jak i drugiej strony, ale jedynie w kolorze czarnym. Trzecia możliwość to druk dwustronny kolor/czarny (4+1), oznaczający pokrycie karty z jednej strony w czarnym kolorze, a z drugiej w pełnej palecie barw.

Karty plastikowe lojalnościowe HYPROTECH Polska

Karty plastikowe lojalnościowe HYPROTECH Polska

Podłoże i laminowanie kart lojalnościowych

Za podłoże do kart lojalnościowych służy zazwyczaj sztuczne tworzywo PCV o standardowej grubości 0,5 mm lub 0,7 mm. Można spotkać się również z kartami z polietylenu lub biodegradowalnymi. Dodatkowo można je poddać laminacji, co zwiększy ich trwałość i odporność na zniszczenia. Ponadto można w ten sposób nadać wyższych walorów dekoracyjnych karcie. Wyróżnia się laminaty błyszczące, matowe gładkie oraz matowe chropowate. Warto wiedzieć, że w zależności od funkcji laminatora dodatkową warstwę można nanieść nie tylko dwustronnie, ale również zalaminować jedynie jej wyodrębnioną część.

Budowanie relacji z klientem przez karty lojalnościowe

Jeśli klient zdecyduje się na założenie karty lojalnościowej, to oznacza, że w jakiś sposób wiąże się z daną marką. Wpisuje się do określonego grona zwolenników pewnej sieci, a w zamian za regularne korzystanie z jej usług otrzymuje różnorakie rabaty, czy nagrody. Jest to czynnik, który motywuje posiadacza takiej karty do częstszego i cyklicznego robienia zakupów, czy korzystania z usług, Może się to przekładać bezpośrednio na wzrost wyników sprzedażowych firmy.

Istotna jest również aktywacja karty. Podczas rejestracji klient zobowiązany jest zazwyczaj podać swój adres e-mail lub numer telefonu. Dzięki temu można poszerzać również bazę mailingową i telefoniczną. Pozwoli to dotrzeć do szerszej grupy docelowej przez wysyłanie newsletterów, czy innych ofert. Tym samym można w bardziej indywidualny sposób być bliżej konsumenta i cały czas informować go, że firma działa, a nawet poprzez ankiety zapytać o zdanie.

Karty plastikowe lojalnościowe HYPROTECH Polska

Karty plastikowe lojalnościowe HYPROTECH Polska

Aplikacje do kart lojalnościowych

Portfele wielu konsumentów pękają w szwach od ilości magazynowanych kart lojalnościowych. Dodając do tego karty bankowe, kredytowe, debetowe, zdjęcia rodziny, stare paragony, momenty i banknoty okazuje się, że w portmonetce naprawdę nic nie można znaleźć. Jest to stresująca sytuacja, zwłaszcza gdy w sklepie otwarta jest tylko jedna kasa, a kolejka zdaje się nie mieć końca.

Dobrym rozwiązaniem jest posegregowanie tego typu kart w aplikacji na smartphonie. Wówczas wystarczą trzy kliknięcia, by pokazać kartę do zeskanowania. W ten sposób z pewnością można zrobić porządek w swoim portfelu. Istnieje jednak pewne ryzyko, gdy telefon się rozładuje. Wówczas nie będzie możliwości uzyskania rabatu. Pod tym względem plastikowe karty lojalnościowe są niezastąpione.

Karty plastikowe lojalnościowe HYPROTECH Polska

Karty plastikowe lojalnościowe HYPROTECH Polska