Etykiety marketingowe kolorowe – sposób na skuteczne zaprezentowanie i reklamę produktu
Kolorowe etykiety HYPROTECH Polska
Etykiety produktów jeszcze nigdy nie były tak ważne i zauważalne jak współcześnie. Coraz więcej osób uważniej przygląda się naklejkom na opakowaniach. Jest to efekt zwiększania się świadomości żywienia i w ogóle potrzeby czytania składu różnego rodzaju produktów. To bardzo dobry znak dla wielu marek, które zamierzają promować produkty i budować ich wizerunek za pomocą etykiet marketingowych. Warto to wykorzystać.
Etykiety marketingowe – o czym pamiętać?
Reklama na etykiecie opakowania pozostawia jej projektantom szerokie pole do popisu. Należy wychodzić z założenia, że kreatywność nie zna granic, jednak trzeba przy tym pamiętać o pewnych podstawowych kwestiach. Wzór etykiety powinien być dostosowany do stylu określonego odbiorcy marki i ma do niego trafiać. Należy zatem dobrze zdefiniować grupę docelową.
Ponadto, nawet jeżeli jest to etykieta na opakowaniu jednorazowego użytku, również musi ona spełniać pewne standardy. Mimo że potencjalny klient w najbliższym czasie wyrzuci butelkę, pudełko, czy karton do kosza ma on pewne oczekiwania. Należy zadbać o estetykę etykiety, jej funkcjonalność (zwłaszcza przy tzw. produktach „to go” – konsumowanych w drodze), wizualną spójność, odrębność spośród innych w tej branży, a nawet wziąć pod uwagę zastosowanie etykiety ekologicznej (zwłaszcza przy tzw. produktach eko).
Rodzaje etykiet na produktach – które wybrać?
Większe wymogi różnego rodzaju firm względem etykiet na opakowania swoich produktów, przyczyniły się do rozwoju różnych technologii ich wytwarzania. Inne warunki będzie stawiał producent żywności mrożonej, innej zaś firma z branży kosmetycznej, czy farmaceutycznej, a jeszcze inne produkty wystawione na działanie czynników zewnętrznych.
W przypadku etykiet marketingowych częściej będą wykorzystywane etykiety termotransferowe niż termiczne. Chociażby z tego względu, że termiczne są mniej trwałe i drukowane tylko w kolorze czarnym. Z kolei etykiety drukowane termotransferowo mogą być kolorowe, a w dodatku są trwalsze i bardziej odporne na czynniki zewnętrzne. W obu sytuacjach stosuje technikę druku fleksograficznego. Dzięki temu można uzyskać wysokiej jakości obraz oraz nanieść go na różnego rodzaju materiały (papier, folia, czy tektura), nawet z nierówną powierzchnią.
Rodzaje etykiet foliowych
Etykiety foliowe spotyka się zazwyczaj w dwóch odsłonach – białej I przeźroczystej. Szerszego podziału można jednak dokonać biorąc pod uwagę materiał ich wykonania. Papier jest najmniej trwałym surowcem, który powinien być użyty tylko przy produktach wystawionych na niską eksploatację. Poza papierem najczęściej stosuje się jeszcze etykiety foliowe. Te powstałe z polietylenu (PE) najczęściej są spotykane przy artykułach chemicznych, gdyż są odporne na detergenty, alkohol, czy tłuszcz. Kolejnym materiałem jest polipropylen (PP), który jest odporny na niskie temperatury i chemikalia. Zastosowanie etykiet PP ma zazwyczaj miejsce w przemyśle spożywczym, tekstylnym, czy chemicznym. Natomiast w przypadku branży elektronicznej producenci decydują się na etykiety PET z poliestru, które charakteryzują się szczególną odpornością na wysokie temperatury.
Etykiety do głębokiego mrożenia
Wybór etykiety na produkty do głębokiego mrożenia jest bardziej skomplikowany niż w przypadku artykułów, które nie są narażone na tak ekstremalne warunki. Aby skutecznie komunikować za pomocą etykiety wyrobów, których miejsce jest w lodówkach lub zamrażarkach, należy wybrać odpowiedni materiał oraz klej. Wtedy istnieje pewność, że etykieta zachowa swą jakość, a marka będzie postrzegana za solidną.
Do wydrukowania takiej etykiety producent powinien wykorzystać papier termiczny TOP (odporny na zarysowania) lub termotransferowy semi-gloss (wyższa odporność na wilgoć). Przy tych etykietach stosuje się zazwyczaj silne kleje jak kauczukowy, czy akrylowy. Warto dodać, że mimo odporności na temperatury poniżej 0 stopni C, naklejki nie powinny być stosowane w warunkach wysokich temperatur i promieniowania UV.
Etykieta gwarancją sukcesu
Prawidło zaprojektowana i wyprodukowana etykieta już nie raz zagwarantowała sukces wielu produktom i ich firmom. W związku z tym należy zadbać o odpowiednią koncepcję etykiety, tak by przyciągała wzrok i skłaniała do zakupu. Należy przy tym jednak pamiętać, że sam design to nie wszystko. Solidny materiał, mocny klej i wysoka jakość nadruku dadzą 100% pewność, że etykieta każdego produktu nienależnie od warunków zawsze będzie prezentowała produkt w najlepszym świetle.